website over journalistiek

Persberichten

TXTOmedia automatiseert het omzetten van handleidingen naar video

TXTOmedia biedt bedrijven vanaf nu de technologie om massaal en automatisch onderwerpen uit geschreven handleidingen om te zetten naar video, slides en interactief beeld, en dit in meer dan 55 talen.



TXTOmedia's technologie zet geschreven handleidingen en procedures om naar video en andere media. Dat doet het systeem automatisch in meer dan 55 talen. Het maakt daarbij niet uit hoe uitgebreid de documenten zijn.

Snel en tegen lage kosten


Het kost nu slechts seconden om dergelijke how-to video's te produceren, tegen een fractie van de traditionele kosten. "Grote bedrijven, waarmee we dit in samenwerking hebben ontwikkeld, zijn enorm enthousiast over de nieuwe mogelijkheden en schaalbaarheid, en daarmee de bereikbaarheid van video en interactief beeld”, zegt Menno Bolt, CTO van TXTOmedia.

Papieren handleidingen en PDF worden steeds meer genegeerd


Honderden miljoenen zijn, en worden wereldwijd uitgegeven aan de creatie, het beheer en de vertaling van deze zorgvuldig ontwikkelde gebruikershandleidingen en onderhoudsprocedures, maar beoogde gebruikers laten ze steeds vaker links liggen. Ze wenden zich tot Google en steeds vaker YouTube. Daar komen ze vooral ook content van derden tegen. Deze vaak user generated content vult het gat dat de merken tot op heden hebben laten ontstaan. Door het enorme volume content - procedures en bijvoorbeeld help-onderwerpen - worstelen bedrijven met productie van video en andere rich media. Zeker ook als je je bedenkt in hoeveel talen zij hun content moeten aanbieden.

How-to video populair bij consument


Ruim 7 op de 10 bezoekers van YouTube komt daar ook om oplossingen te zoeken voor problemen die zij hebben met bijvoorbeeld producten, of om iets te leren. Bijna de helft van alle smartphone gebruikers geeft dat zij liever producten kopen van bedrijven die how-to video content aanbieden. "Kortom, het is enorm belangrijk voor de merken om hun support en daarmee hun support content ook voor deze kanalen te optimaliseren, en nu is daar een oplossing voor”, zegt Wouter Maagdenberg, TXTOmedia’s CEO.
Bijlagen: